10 Eylül 2008 Çarşamba

iTunes

En bilinen ve en çok kullanılan müzik oynatıcı programlar; Winamp, Windows Media Player ve iTunes. (tabi Dünya genelinde. Bunların yanında vlc, media player calssic gibi yazılımlarda var)

Kullandıığım bilgisayar nedense Winampla bir türlü anlaşamadı. Hep sorun çıkardılar. IE ile anlaşamadı bir süre, sonra Vista ile kavga etti. Sonuç olarak ben de yollarımızı ayırmaya karar verdim ve Winamp'ı bilgisayardan kaldırdım.

Windows Media Player kullanmaya başladım, ama o da vista da kekelemeler yaptı. Olsun dedim, yinede seni kullanacağım çünkü görev çubuğundaki Windows Media Player aracını kullanmak çok rahattı. Ayrıca MSN'de ne dinliyorum özelliğini açmak için eklentiye gerek de yoktu. Ama WMP ile ben kavga ettim. Nedeni de benim klasörlerimden sildiğim şarkıların kitaplıktan silinmemesi idi. Şimdi bu yazıyı okuyanlar kitaplıkta şarkıya sağ tıkla ve sil seçeneğine tıkla diyecekler, ama bu şekilde de silinmedi kitaplıktan.

Sonunda ne yapsam derken iTunes kurmaya karar verdim. İlk kez kullanıyorum bir Apple yazılımını. Şu aralar bir sorunum yok iTunes ile.
Peki MSN'de ne dinliyorum özelliğini iTunes ile nasıl kullandım? Şöyle oluyor;
Lastfm.com un bir yazılımı var. Medya çalarını Last.fm'e bağla şeklinde. Bunu indirdim, zaten Last fm kullanıyordum. Bu yazılımda Araçlar -> Seçenekler -> Messenger -> yeni bir parça başladığında msn'ye bildirim gönder. bölümüne tik atıp tamam tıkladığınızda ne dinlediğiniz MSN'de gözükür. Aynı işlemi Winamp'la da yapabilirsiniz.

iTunes indirmek için tıklayınız.
Last.fm yazılımını indirmek için tıklayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder