24 Ocak 2009 Cumartesi

Windows Vista Kullanıcı Profili

Yine final dönemi, yine proje zamanı, yine bilgisayar problemleri.
Proje yetiştirmem gereken zamanlarda hep bilgisayarla ilgili bir sorun yaşarım. Neyse ki bu seferki çalışmalarımı çok etkilemiyor.

Windows Vista Home Basic kullanıcısıyım.
Bu aralar bilgisayarı açarken benim masaüstüm açılmıyor. Yani kullanıcı profilim yüklenmiyor.
Ama tüm dosyalarım yerinde...
Bilgisayarımda başka bir terslik yok.
Nod 32 antivirüs programı kurulu ve güncel...
İşletimim sistemim güncel...
msconfig->başlatma ve görev yöneticisi->işlemler kısmında bir terslik ya da görünen bir zararlı yazılım yok.
Sürekli değil de arada bir oluyor bu kullanıcı profili yüklenememe, ama yeniden başlattığımda kendi masaüstüme dönebiliyorum.
İşte sorun, işte soru:
Neden böyle oluyor?
Merak ettim neden olabilir diye, aklıma olay günlükleri geldi. Olay günlüklerini açtım.
Özel görünümler-> yönetim olayları bölümünde kaynak olarak user profile service yazan hatalara baktım;

Windows yerel kullanıcı profilini bulamıyor ve geçici bir profil kullanarak oturum açmanızı sağlıyor. Bu profilde yaptığınız değişiklikler oturumu kapattığınızda kaybolacak.

Windows bu kullanıcıyı yedeklemişti. Bu kullanıcı ileride yeniden oturum açtığında, Windows otomatik olarak yedek profili kullanmaya çalışacak.

Windows, yerel saklanan profili yükleyemiyor. Bunun nedeni yetersiz güvenlik hakları veya bozuk yerel profil olabilir.
Ayrıntı: Dosya başka bir işlem tarafından kullanıldığından bu işlem dosyaya erişemiyor.
Gibi ayrıntılar yazıyor.

Yardım: Kullanıcı profili'nin tanımı;
Masaüstü ayarları, kalıcı ağ bağlantıları gibi belirli bir kullanıcıya ait yapılanma bilgilerini ve uygulama ayarlarını içeren bir dosya. Her kullanının tercihleri, kullanıcı her oturum açtığında Windows tarafından masaüstünü yapılandırmak için kullanılan bir kullanıcı profiline kaydedilir.

Kullanıcı profiliniz, bilgisayarın görünmesini ve çalışmasını istediğiniz gibi olmasını sağlayan ayarlar koleksiyonudur. İçinde masaüstü arka planları, ekran koruyucuları, işaretçi tercihleri, ses ayarları ve diğer özellikler bulunur. Kullanıcı profilleri Windows’ta oturum açtığınızda kişisel tercihlerinizin kullanılmasını sağlar.

Kullanıcı profili, Windows'ta oturum açmak için kullanacağınız kullanıcı hesabından farklıdır. Her kullanıcı hesabının, kendisiyle ilişkilendirilen en az bir kullanıcı profili bulunur.

NOT: Kullanıcı profili bilgilerin hangi dosyada olduğunu ve dosya yolunun bulunca buraya yazacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder