18 Ocak 2009 Pazar

Öğrenci Kulüpleri

Geçen Perşembe Üniversitemizin Öğrenci Kulüplerinin Akademik Danışmanlarının ve Yönetim Kurulu Başkanlarının katıldığı bir toplantı vardı. OMÜ Bilgisayar ve Teknoloji Kulübü Yönetim Kurulu Başkanı olarak ben de katıldım.

Bu toplantıda fark ettiğim en önemli şey; öğrenci kulüplerinin aslında ne kadar önemli olduğu oldu.

Öğrenci kulüpleri üniversitenin sosyal yüzüdür. Ne kadar etkinlik yaparsalar o kadar gözde olurlar. ÖSS sonrası üniversite tercihlerinde o kadar üst sıralarda olurlar. Böyle güzel bir görev üstlenmiş olmaktan çok mutluyum. Üniversitemizin bilgisayar ve teknoloji konusundaki sosyallik görevini yerine getirebilmeyi umuyorum.



Toplantıda fark ettiğim diğer noktalardan birisi ise; biz Bilgisayar ve Teknoloji Kulübünü kurarken bencillik yapıp sadece kendi bölümümüzü düşünmüştük, kendimizi geliştirme adına bir şeyler yapabileceğimiz bir kulüp olacaktı bu, ama toplantıda en iyi fark ettiğim şey tüm üniversiteye hitap ettiğimizdi.  Bizim yaptığımız büyük bir etkinliğe tüm üniversite öğrencileri davet edilecekti. (sadece bizim bölüm değil). Üniversitede bilgisayarla ilgilenen bir bizim bölüm olduğunu düşünmüştük. Ne kadar yanılmışız… Şimdi ise daha farklı düşünüyorum.

Ama bir eksiğimiz var bizim kulüp olarak. Biz, Bilgisayar ve Teknoloji Kulübü; yeni kurulduğumuz için etkinlik bulmakta zorlanıyoruz. Şimdilik 1-2 etkinlik hazırladık ama bilişim adına daha iyi işler yapmak istiyoruz. İnternette gördükçe merak ediyorum, diğer üniversitelerin bilgisayar kulüpleri bu etkinliklerini nasıl yapıyorlar? Değişik seminerleri, ya da sertifika programları gibi şeyleri nasıl düzenliyorlar? Bir de biz Samsun’da, genelde yapılan etkinlikler İstanbul’da, Ankara’da. Uzak kalıyoruz yani.

Ayrıca araya finaller, projeler, bizim kampüsün merkez kampüse uzak olması (bu resmi işlemleri benim açımdan yavaşlatıyor), gibi şeyler girince işler daha da yavaşlıyor. Ama bu aralar finallerimiz olmasına rağmen yönetim kurulu daha sıkı çalışıyor. Çünkü artık tek ben değil yönetim kuruluda tüm üniversiteye hitap ettiğimizi de anladı. (Bunda kulüp odamızın bize yeni verilmiş olması da büyük etkendir).

Umarım iyi işler yaparız, büyük şeyler yapabiliriz, Kulübümüzün adını daha iyi duyurabiliriz.

NOT: Bu yazıyı okuduktan sonra etkinlik ile ilgili bir öneriniz olursa yorum bırakabilirsiniz…

1 yorum:

  1. Merhabalar, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi BÖTE-2 sınıf öğrencisiyim. Geçen yıl diğer üniversitelerin mühendislik alanlarında unix tabanlı linux işletim sistemleri hakkında bir seminer olmuştu. Konu işletim sistemleri olunca tek bizim bölüm aklımıza gelmez. Geniş bir hitap kitlesi aklımıza gelir. Sizde unix tabanlı işletim sistemleri anlatıcak bir grup çağırmanız sizin açınızdan ve diğer bölümler açısından bilgilendirici bir faaliyet olur. İyi günler..

    Emre Erbakılı

    YanıtlaSil