28 Aralık 2008 Pazar

ASP.NET Günlüğüm: Apache ve IIS

Anladığım kadarıyla anlaşamıyor bu ikisi… Olayı anlatayım doğru/yanlış teşhis koyduğuma da siz karar verin.
Bilgisayarımda joomla çalışabilmek için önce Easyphp kurdum. Problemsiz çalıştık. Bir süre sonra ben joomlayı unuttum, tabii ki…
Sonra ASP.Net çalışabilmek için Visual Web Developer kurdum.  Bundan yaklaşık 1 ay sonra aklıma joomla geldi, easyphpyi çalıştırdığımda Apache başlatılamıyor, Başka bir web sunucu web portunu kullanıyor. Hatası verdi. Neyse dedim, ben yinede tarayıcı programımı açıp yazayım 127.0.0.1 ama aşağıdaki resimdeki hata çıktı…



İşte bu noktada vardığım sonuç şu oldu:
Internet information services 80 nolu portu kullanıyor. Bu yüzden Apache bu porta ulaşıp çalışamıyor.
Denediğim çözüm yöntemi;
Görev yöneticisinden iis’in programını bulup kapatmaya çalıştım ama hangisi olduğunu tam bilemediğim için sonuç alamadım.
Son durum;
Çözüme ulaşamadım. IIS’i bilgisayardan kaldırsam (Windows özellikleri aç/kapat) bu kez de visual web developer kullanamam.
Yoksa sorunu yanlış mı tanımladım? Bu yüzden yanlış çözüm yolları mı denedim? (bilimsel araştırmada bilimsel süreçler dersine geri dönerek hipotezimi değiştirmeliyim.
Ayrıca şu anda joomla için yapmam gereken ödevi yapamıyorum.

ÇÖZÜM ÖNERİSİ OLAN VAR MI?

2 yorum: