19 Ağustos 2008 Salı

Kurt Baba...

Bir çocuk oyunudur Kurt Baba... Peki teknoloji ile ne ilgisi var?

Bu oyunda 1 kişi kurt baba olur. ve diğer çocuklar onun etrafında yuvarlak oluşturur ve dönerek şunu söylerler;

Ormanda gezer iken Kurt Babaya rastlar iken, Kurt Baba Kurt Baba ne yapıyosun?

Kurt Baba cevap verir; "Yemek yiyorum" der ve yemek yiyormuş gibi hareketler yapar..

çocuklar devam eder şarkıyı söylemeye...

ooo Afiyet olsun.. Ormanda gezer iken Kurt Babaya rastlar iken, Kurt Baba Kurt Baba ne yapıyosun?

Kurt Baba bu kez; "dişlerimi fırçalıyorum" der.

çocuklar devam eder;

ooo kolay gelsin.. Ormanda gezer iken Kurt Babaya rastlar iken, Kurt Baba Kurt Baba napıyosun?

tabi burda Kurt Baba nın cevapları değişkendir istediği birşey söyler ve oyunu bitirmek istediğinde "sizi yemeye geliyorum" der, çocuklar kaçar, Kurt baba olan çocukda birisini yakalar ve yakalan çocuk kurt baba olur...

Bende oynadım çocuklarla bi kaç kez bu oyunu ve Kurt Baba olan çocuğun verdiği cevaplardan birisi

"dıkşınlı oyun oynuyolum" idi. Buradaki dıkşınlı oyun, Battlefield 2 ve çocuk 3.5 yaşında....

İşte bu yaşta bilgisayar çocuk için bu anlama gelmeye başlamış. Bilgisayarda oyun oynanır, resimlere bakılır ve çizgi film izlenir. Çocuklar bu kadar bilgisayara meraklıyken bilgisayarı neden biraz olsun eğitim amaçlı kullanmıyoruz? 

Kullanmıyoruz çünkü ailelerin birçoğunun bilgisayarın eğitim yönünden haberi yok (bence)...

En basit çocuk oyununda bile çocuğun aklına dıkşınlı oyun geliyo. İşte bilgisayar bu kadar hayatına girmiş... 

Bir bilgisayar öğretmeni adayı olaraka söylemek istediğim bu aleti sadece oyun için kullanmayalım, daha başka özellikleri de bunun. Eğitim alanında da yardımcı olabilir....

Güzel bir tatil geçirmeniz Dileğiyle....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder