3 Ağustos 2008 Pazar

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

Bilgisayar ve öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü (kısaca BÖTEB) üniversitelerin eğitim fakültelerinde açılan lisanas ve lisansüstü eğitim veren bir bölümdür.

Bu bölümde okuyan öğrencilere bu bölümü nasıl tercih ettin iş bulma imkanlarını falan biliyormuydun diye sorarsanız büyük bir kısmı;

adında bilgisayar vardı yazdım,

bilgisayar öğretmenliği olduğu için tercih ettim üniversite bitince nasıl olsa açıkta kalmam,

yanlışlıkta tercih ettim hiç aklımdan geçmeyen bir bölümdü ama şimdi okurken çok memnunum gibi cevaplar alırsınız.
Bence üniversitede okunabilecek en rahat bölümlerden birisidir.
Tabiki bu yeni ders programıyla eğitim gören öğrenciler(benim gibi) için daha doğru.

BÖTE nin 2 ana amacı olduğu söylenir.
1.si ilk ve orta öretimde görev alacak bilgisayar öğretmenleri yetiştirmek.
2.si eğitim yazılımı hazırlama,tasarlama, geliştirme ... alanlarında Bilgisayar Destekli Öğretim ( Öğretim Teknoloğu, Yazılım Tasarımcısı, Yazılım Geliştirmeni, Öğretimsel Tasarım, Eğitim Teknoloğu... gibi ünvanlara sahip alanlarda) uzmanlar yetiştirmektir.

BÖTE lilerin internetteki yerlerinden bahsedersek ;
Google da bir grupları var. http://groups.google.com/group/botekurultay
Türkiye'nin BÖTEB Platformu adı altında bir siteleri var. http://www.boteb.org/
BÖTE Kurultay http://www.egebk.com/botekurultay/


BÖTE bulunan üniversiteler
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
Adnan Menderes Üniversitesi
Afyon Kocatepe Üniversitesi
Akdeniz Üniversitesi
Anadolu Üniversitesi
Ankara Üniversitesi
Atatürk Üniversitesi
Balıkesir Üniversitesi
Başkent Üniversitesi
Bilkent Üniversitesi
Boğaziçi Üniversitesi
Cumhuriyet Üniversitesi
Çukurova Üniversitesi
Dicle Üniversitesi
Doğu Akdeniz Üniversitesi
Dokuz eylül Üniversitesi
Dumlupınar Üniversitesi
Ege Üniversitesi
Fırat Üniversitesi
Gazi Üniversitesi
Gaziantep Üniversitesi
Gaziosmanpaşa Üniversitesi
Hacettepe Üniversitesi
İnönü Üniversitesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi
Kırıkkale Üniversitesi
Kocaeli Üniversitesi
Marmara Üniversitesi
Muğla Üniversitesi
Mustafa Kemal Üniversitesi
Ortadoğu Teknik Üniversitesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Osman Gazi Üniversitesi
Sakarya Üniversitesi
Selçuk Üniversitesi
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Trakya Üniversitesi
Uludağ Üniversitesi
Girne Amerikan Üniversitesi
Yakın Doğu Üniversitesi
Yıldız Teknik Üniversitesi

Yukarıdaki linklerde üniversitelerin BÖTE bölümlerinin internet adresleri verilmiştir.
BÖTEB in sayfası olmayan üniversitelerin Eğitim Fakültelerinin internet adresleri verilmiştir.
Eksik olan üniversite varsa lütfen yorum bırakarak bildiriniz.

Derslerle ilgili ya da BÖTE ile ilgili herhangi bir soru ya da yazıda bir eksiklik bildirmek istiyorsanız lütfen yorum bırakınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder